Friday, January 6, 2012

status update: Menunggu  Pretty Little Liars episode 14 season 4 sedang di download..



Cikpah pernah cakap kat aku dulu:
"Biarlah orang wat kita macam-macam
tapi kita jangan wat balik ape yang kita pernah kena,biarkan je..
heartless, heartless!
ingat tu..jangan lupa, okeh!"

Pali pon pernah cakap kat aku dulu:
"Jangan emo-emo tapi jangan heartless sangat"

Orang cakap senang nak memaafkan
tapi susah nak melupakan
tapi bagi aku..
memaafkan dan melupakan
lagi better..
orang akan counterback ngan cakap
"memang bule dimaafkan kesalahan yang orang wat kat kita
and
bukan senang nak lupakan ape yang orang pernah wat kat kita
lagi lagi menda buruk and worse"
tapi bagi aku..
lebih baik memaafkan dan melupakan
sebabnye
sedangkan Rasulullah pon memaafkan umatnya
aku nii plak bukannye sesape, x nak maafkan orang..
and
watpe nak dok ingat ingat ape yang menda buruk orang da wat kat kita
wat sakit jantung, pedih ati, terguris jiwa je..
bila dok ingat ingat balik, betul x?
so bek aku lupakan terus
remove and delete
nanti xdela penyakit jiwa kaco datang.
 lagi satu.. 

watpe nak dok ingat ingat menda buruk yang orang wat kat kita?
lebih bek kita pikir balik..
ade x menda buruk yang kita penah wat kat orang?

watpe nak ingat ingat menda baik yang orang wat kat kita?
lebih bek kita pikir balik..
ade x menda baik yang kita pernah wat kat orang?






No comments: