Friday, January 6, 2012

::bule percaya ke?::

status update: makin giler ngan the series of Pretty Little Liars..hoo~ makin saspen~ tgh download episode 13 season 2..=D

Salam..final exam mode on..hehe..tgh dlm sesibuk org sekeliling aku study, aku nii dok sempat je layan cite Pretty Little Liars..bes gilerr cite tuh..it makes ma nervous system break down.huuu~ Cite nii pasal 5 orang besfren, Alison, Emily, Aria, Spencer, Hanna..Diorang sume niii besfren and kepala diorang nii si Alison tu laa..Satu ari Alison nii mati ngan misterinya..so, pas dia da mati, macam-macam menda jadik kat 4 orang kawan yang tinggal nii..so, diorang berempat pon sepakat laa nak korek-korek misteri kematian Alison..dalam nak korek-korek tuh, macam macam menda misteri jadik kat diorang..aku nak cite panjang pon x ley, nanti korang para readers, tgk sendiri r yeh..hehe..

Aku wat entri nii coz aku nak citer part mane yg aku suka dalam cite nii..Ape yang aku suka dalam cite adalah the way they kept the secrets..aku teringat satu ayat dalam cite tuh, "she's good in keeping secrets, that Alison"..And lagi satu, aku suka ngan bonding sesame diorang..understanding each other, keeping secrets together, loving each other and so on..aku suka sangat tengok..hehe..tapi aku paling suka part yg diorang simpan2 rahsia tu jelaa..contohnye, Alison taw rahsia pasal Emily, then Emily cakap kat Alison, "jangan bitaw yang lain taw", Alison pon janji xkan bitaw and dia tetap x bitaw sampai laa dia mati dia simpan rahsia tu..haa, nampak x kat situ?once dia cakap "jangan bitaw sesape", dia x bitaw..tapi aku tengok orang zaman skunk nii bila kita guna ayat tu, "jangan bitaw sesape taw"..tengok2, orang tu gi citer kat orang lain plak..tapi bab yang paling klaka tu, orang yg taw pasal rahsia tu, bitaw kat orang lain pasal rahsia orang yang dia simpan tu, pon guna ayat yang same gak, "jangan bitaw orang lain taw"..paham x ape aku cakap nii?mintak maap, bahasa Melayu aku nii, memang kureng sikit..huhu..ayat BM aku memang tunggang langgang..

can u keep a secret?
Ok, berbalik kepada ape yang ake cecehkan tadi..ak nak bagi contoh, Siti bitaw Fifi yang dia 'ter'rosakkan laptop Tipah, x sengaja..pastu Siti cakap kat Fifi "jangan bitaw Tipah taw..nanti aku bitaw dia sendiri kat Tipah"..alih alih si Fifi nii gi cite kat Kiah yg sebenarnye Siti yg rosakkan laptop Tipah..Siti pon guna laa ayat yang same, "jangan bitaw sesape taw"..tapi kita x taw yang si Kiah nii pegi bitaw kat Tipah..haa, da konpem r nanti timbul kontroversi antara Tipah ngan Siti..nampak kan permainan kat situ?


Aku rasa kat dunia nii da x ramai orang yang nak berlaku jujur nii *sarkastik nye aku*..kalo ade pon, segelintir jelaa..kalo ade, baguslaa..xde laa rosak ekosistem dunia nii..haha, ade kena mengena plak kan..tulaa, kadang-kadang bila kita bitaw rahsia kita kat orang, kadang-kadang menda camtu bley jadik..aku paling x suka bila aku cakap, "jangan bitaw sesape taw" tapi tengok tengok orang tetap taw gak..padahal aku rasa aku bitaw kat sorang je pasal menda tu, camne orang orang lain ley taw..aik?pelik betul..yang paling 'klaka' nye tu plak kan, ley plak rahsia kita yang kita bitaw kat orang yang kita percaya tu, dia ley 'discus'kan ngan kawan-kawan dia plak kan.phui! Ceit! Aku paling menci tol orang macam tu, honestly. Tapi, sapelaa aku nii nak menci menci orang, xde hak pon.. Sebabnye, x elok bermusuh and membenci nii..lagi-lagi sesame Islam..so, aku chill jelaa kalo menda gitu jadik kat aku..marah memang marah tapi nak wat camne, rahsia da tersingkap, x ley nak watpe da laa..huuu..chillex, sabar,sabar..=)

Aku nye tindakan plak bila orang orang sekeliling aku wat aku gitu, aku xkan bitaw pape lagi daa pasal ape pon kat orang orang yang da wat aku ilang kepercayaan kat diorang..sebab aku nii jenis yang susah nak percaya kat orang.. Once aku da percaya, aku akan percaya je..tapi bila da kantoi ngan aku, jangan harap aku nak percaya lagi..Sory to say laa. Setakat nii yang betul betul taw realiti kehidupan aku juz 2 orang je..abg mer ngan member aku yang sorang nii yang same skola rendah,same skola menengah,same universiti ngan aku..haa, yag tu jelaa..

Lagipon da ramai yang suka wat menda menda yang tah pape, aku malas da laa nak wat pape.. Pening pale lutut aku bila menda menda yang tah pape berlaku kat sekeliling aku..baik aku wat hal sendiri, lagi bagus..Pape pon, aku menulis nii bukan nak menyembur sesape tapi aku menulis nii sebab nak peringatkan diri sendiri..sebab aku nii manusia..manusia selalu lupa and leka and alpa..so, kena banyak-banyak muhasabah diri..menda buruk yang pernah kita wat, kita tinggalkan and jangan wat lagi..menda baik yang kita wat, teruskan and kalo bley, banyakkan lagi kebaikan tu..neway, bak kata Fara Fauzana "tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi"..peace yaw! =)

No comments: