Friday, April 20, 2012

kuatkan aku..

status update: its 4.14 am rite now..and i'm still awake..ade gelora dlm hati,huu~nape ek malam nii jantung nii rase cam x betoi je?huu..rase cam berbolak-balik tunggang langgang cam kena langgar tsunami..ape yg aku tgh pikir sebenarnye nii?hmm..runsing r..


Ya Allah..nape aku rase macam nii..sedey,rase airmata cam nak meleleh je..rase berbuku je hati aku nii..nape nii??Ya Rabb..tenangkanlah hatiku..

 Da banyak janji yang aku wat ngan diri sendiri tapi akhirnya aku mungkir sendiri..
Kali nii buley ke aku?kuat ke aku?kalo jadik macam dulu balik macam mane?
ingatkan aku kala lupa =(

Ya Allah..tetapkanlah imanku..kuatkanlah hatiku..jika
 sesuatu perkara itu baik untuk diriku,dekatkanlah ianya padaku..jika sesuatu perkara itu tidak baik untukku,jauhkan ianya dariku..hanya Engkaulah Yang Maha Mengetahui setiap hambaMu..Amin..

Macam-macam aku da janji dengan diri sendiri..nape lemah sangat aku nii?mudah sangat terpengaruh..cepat sangat alpa..terlalu leka dengan hal-hal duniawi sampaikan hal-hal ukhrawi, aku buat acuh tak acuh, terlalu pandang ringan..sedangkan ak taw, kejar akhirat, dunia akan ikut sekali..tapi aku?kejar dunia, akhirat entah ke mana..mane hidup tak tunggang langgang macam nii?macam mana hidup kat dunia ni nak stabil kalo tak ikhlas, tak bersyukur, tak sabar..Astaghfirullahal'azim..berdosanya aku..



p/s: entri nii da lame tersimpan berhabuk jadik draft..arini baru aku post..same laa kita muhasabah diri kita nii.. =)

No comments: