Sunday, December 16, 2012

::budaya salam::

status update: wahh!rasa bersalah giler. org mintak notes tapi x pat nak bagi sebab notes tu xde kat sini. huhu. mintak maap,x pat nak tunaikan permintaan ko.

Hye sume!morning!*pagi laa sangat,padahal da tengah ari nih*

Semalam kuar ngan abang kesayangan aku. Macam biasa,pergi makan kat area Ampang. Aku ajak dia pergi makan kat tempat biasa, aku panggil tempat tu sup sedap sebab sup kat tempat makan tu, tersangatlaa sedapnyee,lazat berkrim disukai ramai. haha. *okeh,aku bukan nak promote kedai tu, just maw wat intro untuk entri aku je. heh* Lepas abis makan je, aku rasa macam nak "membuang" plak, so, abang aku pon gi laa singgah kat stesyen minyak. Aku kua keta ngan gelojohnye anda tutup pintu ngan kuatnye *actually x pasan pon yg aku tutp kuat2 pintu tu*. Tiba-tiba, pap!pintu tu terkena kat ibu jari tangan kanan aku. Huk3, sakit sangat!da selesaikan hal aku,masuk keta, aku nangis kuat2..huwaa,sakit gilerr!tapi kena tahan jelaa. Hiah,nasib,nasib.

Owh,okeh. Sebenarnya topik utama bukanlaa nak cakap pasal ibu jari aku tersepit tapi aku nak cakap pasal menda laen. Pagi tadi, aku tengah berjalan ngan semangatnya nak gi centre. Tengah berjalan tu, tetiba ade sorang sister, orang melayu and opkos laa Islam, lalu sebelah aku sambil bagi salam. Aku pon jawab la salam dia. Bila dia da berlalu, aku terpikir sesuatu. Susahnya nak jumpa orang yang bagi salam macam dia tuh Eh,tapi sebenarnye kat sini,tak susah pon nak jumpa students yang bagi salam sebab aku tengok international students, selalu je bagi salam kalo jumpa sesape pon. Maksud aku yang susah tu adalah students melayu kat sini. Kalo jumpa sesama bangsa sendiri, xde pon budaya bagi salam tu *Ehem.kumain lagi aku cakap orang tapi padahal,aku pon wat menda yang same gak*

 

No comments: