Saturday, December 24, 2011

::tipu diri sendiri::

status update: sume roomates sudah terbuai-buai ke alam mimpi pas da penat beborak sakan..haha!

Aiii..arini rase cam nak update bebanyak plak coz da lame x jumpe internet..haha..wireless kat sini kekadang laju,kekadang lembap cam siput..time gini laju laa coz da larut malam,lagi-lagi skunk nii tengah study week, orang x ramai coz balik umah..tu yang ok semacam je line..

Aku nii asik dok terpikir pasal sumthin laa..pening pale lutut aku dok memikirkan je,haih~ *oit, x bek mengeluh arr,hehe* okeh, straight to da poin!antara tipu orang ngan tipu diri sendiri, mane lagi bahaya? pikir-pikir laa sendiri ek..memasing da besa kan,ley pikir sendiri kan..so, aku xyah nak explain..xpe,sekali sekala, korang para readers, tajamkan minda tu ngan pikir menda-menda gini..lagipon nii bukanlaa soklan calculus kan..hehe..

Aku bukan nak post pasal mane paling bahaya: tipu diri sendiri atau tipu org len. Aku nak cakap, xpe kalo tipu diri sendiri pon..lagi-lagi kalo bab-bab feeling-beeling-yang-ley-wat-rosak otak nii..sebabnye?kalo admit pon,nanti diri sendiri yang merana, hati sendiri yang sakit..eh,sakit ke?sakitlaa,kalo ape yang bakal terjadi x macam yang kita harapkan..so, bek x yah admit langsung, tol x? *pale otak da bercelaru*

Ok..jap,jap..sila kembali ke bumi balik. Ok,camnii..kadang-kadang kita tipu diri sendiri..contohnye dalam bab-bab emosi nii..kita taw orang tu selalu ada ngan kita..bila kita perlukan,dia ada..bila kita x perlukan,dia tetap nak 'menyemakkan diri' gak dalam hidup kita..dia taw segala-galanya..sume menda dalam hidup kita..and menda yang kita x pernah bitaw dia pon, dia taw..everything~~
Then, kita sedar sesuatu,"eh,aku da tangkap cintan sama dia ke?"..pastu kita cepat-cepat berdalih "eh,x laa..die member aku laa..memang laa aku rasa selesa ngan dia"..haa,gitu~

Aku rasa menda tipu-diri-sendiri nii memasing terpulang kat diri individu tu..apa reasons dia tipu diri dia? *haha,ayat aku macam ayat yang orang x pernah belajar BM*..maybe sebab dia x nak pikir menda cintan-cintun nii,or maybe dia x nak menda dramatik drastik yang pernah jadi dulu, berulang balik..atau mungkin dia rasa dia x patut ada rasa kat orang tuh sebab dia rasa orang tu lagi berhak dapat yang lagi bagus dari diri dia..who knows? =)



(SITUASI 1)
A: ko suka aku x?
B: *terdiam jap* ko gilerr ea?aku nak suka ko?muntah,wekk~
A: tipu!haha..ko suka aku.
B: sukati ko laa nak cakap ape,asalkan ko bahagia~hehe

(SITUASI 2)
A: aku taw, ko suka aku..*ngan muka bangga+konfiden je*
B: eee,peliss laa..x de maknenye!haha,perasan tol.
A: awak ley tipu saya tapi x ley tipu diri sendiri..


Selalu je situasi-situasi kat atas nii berlaku kat sekeliling kita..aku taw laa coz aku pernah nampak ngan mata pale aku sendiri..hoo~pape pon, kekadang orang nii tipu diri dia sendiri sebab dia ade reasons tersendiri nape dia wat gitu..so, x payah pikir sangat laa, okeh! *adeh..nape aku rasa cam x abis je lagi nii, hurmm~* Pape pon, aku nak cakap "jangan biarkan diri anda dilanda virus keegoan melampau"..peace yaw! =D

EVERY THING HAPPENS FOR A REASON..













note: aku taw ko taw..tapi aku x ley nak cakap pape..coz sumtime ko suka menimbulkan isu yang selalu menaikkan tahap ke'curios'itian aku..so, bek aku biakan je~

1 comment:

Si Kure-kuree said...

camne kalo kita tipu diri sendiri, pastu kita sakit sendiri, sebab kita tau mcam mana kita cakp kat diri kita yg macam, "aku tak suka dia pun. ni sbb dia layan aku baik2 je yg dia buat aku rasa cmni." tapi tetap, perasaan tu tak penah hilang. macam ko dah usaha macam2, tapi tetap tak dapat nak bantu ape2..(ok, aku tatau aku merepek ape)..

pastu at the end kan, ada rasa cm menyesal sebab tak teruskan menipu diri sendiri. sebab bila dah mengaku tu sbenarnya rasa lagi sakit.

nota: aku tgah tak betul 2 3 hari ni. aku tataw nak ckap ngn sape.