Wednesday, January 4, 2012

::jangan asik nak komplen mengomplen je!::

status update: type,delete..type,delete..tu jelaa yang aku wat dari tadi..hehe.

Kenapa kadang-kadang kita selalu rasa x puas ati ngan ape yang kite ade?x terima ngan segala yang berlaku kat sekeliling kita?asik komplen sana sini..asik potpetpotpet itu ini..contohnye, dulu aku selalu naik moto..bila hujan, abis basah..bila tersekat dalam jam, mesti kena selit sana sini..bila panas, nak bawak laju-laju sebab nak kena angin..macam-macam laa..bila da naik moto, aku kadang-kadang terpikir, kan bagus kalo ade kereta..senang sikit..bila hujan,xdelaa basah..bila panas,ade 'ekon'..tapi, bila da ade kereta, da tersekat dalam jam, aku selalu terpikir, kan bagus kalo naik moto skunk nii..buley selit sana sini..xde laa asik tersekat kat dalam jam yang teruk..haih~ Hmm..tapi tu laa realiti idop nii..manusia x pernah nak berpuas ati ngan ape yang ade..pasti ade komplen, pasti ade bebelan, pasti ade keluhan, pasti ade cemuhan..haiii,macam-macam..

Sebabnye..manusia x reti nak bersyukur..cube kalo kite bersyukur,pasti segala komplen mengomplen tu xkan timbul..abg mer selalu igtkan aku supaya bersyukur..supaya x timbul segala menda-menda yg ley wat hati aku nii jadik bergelora macam kena landa tsunami..yelah,bila kita da komplen itu ini, mesti r hati x tenang, wayar otak berselirat..hmm..aku wat entri gini coz aku nii jenis yang suka mengomplen itu ini and aku nak peringatkan diri aku nii supaya selalu bersyukur..jangan asik nak komplen mengomplen je wahidah, ingat tu!::Alhamdulillah:: =)

No comments: